با مشخص شدن کابینه دولت جدید، حالا بازار سرمایه منتظر واکنش سهامداران به انتصاب مسوولان اقتصادی کشور است.

بورس در بیم و امید واکنش سهام‌داران به انتصاب تیم اقتصادی دولت

به‌گزارش قدس آنلاین، بورس تهران در هفته گذشته با انتشار خبرهای مثبت، شاهد بازگشت شاخص کل به سطح ۲ میلیون واحدی بود؛ اما همچنان با وجود محدودیت‌ دامنه نوسان قیمتی نتوانست جریان پول حقیقی قابل توجهی را جذب کند.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس

شاخص با توجه‌ به محدودیت دامنه نوسان چندان تغییر خاصی را به خود ندیده است و در محدوده‌ ۲ میلیون واحدی قرار گرفته است. حال با تعیین کابینه جدید اهالی بازار سرمایه از هیئت دولت انتظارتی دارند تا هر چه سریع‌تر به آنها رسیدگی شود. بازار در روز شنبه سوم شهریورماه خود را به‌خوبی نشان خواهد داد که آیا به کابینه جدید اعتماد دارد و یا همچنان مسیر نزولی و خروج پول از بازار را انتخاب می‌کند.

نکات مثبت بورس در هفته اول شهریور

مجتبی دانشی، کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: به احتمال زیاد در این هفته ما حرکت خرگوشی بازار را داشته باشیم و روند نوسانی رو به بالای بازار سرمایه همچنان ادامه خواهد داشت.
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: نمی‌توان گفت با مشخص شدن کابینه، بازار روند صعودی را در پیش می‌گیرد؛ اما هر چه وعده‌هایی که در مورد بورس داده شده، محقق شود، اعتماد سهامداران برمی‌گردد و می‌توان به صعود بازار امیدوار بود.وی افزود: متأسفانه ارزش معاملات خرد بازار سرمایه پایین است و محدودیت دامنه نوسان سایه ریسک را بر سر بازار سرمایه زنده نگه داشته است.
دانشی تاکید کرد: با این حال نرخ دلار نیما رشد قابل توجهی را ثبت کرده و هیأت عالی بانک مرکزی طی مصوبه‌ای حمایت بانک‌ها از بازار سرمایه را تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان به تصویب رسانده است، که نکات مثبتی است.

رشد نامحسوس بورس

در ابتدای هفته پایانی مردادماه، شاخص کل بورس تهران روز شنبه ۱۴ هزار و ۲۳۸ واحد رشد کرد و به کانال ۲ میلیون واحد برگشت. روز یکشنبه نیز شاخص ۱۸ هزار و ۲۰۱ واحد صعود کرد.
روز دوشنبه شاخص ۷ هزار و ۴۸۴ واحد بالا آمد. شاخص در روز سه‌شنبه ۵ هزار و ۴۸۶ واحد افت کرد. در روز چهارشنبه شاخص کل بار دیگر رشد کرد و ۴ هزار و ۶۵۲ واحد بالا آمد. شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۳۷ هزار و ۲۰۷ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۳۹ هزار و ۸۹ واحد بالاتر ایستاد و بازدهی هفته شاخص بورس مثبت ۱.۷ درصد شد. شاخص کل هم وزن نیز در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۵ هزار و ۸۸۲ واحد بالاتر ایستاد و بازدهی مثبت ۰.۹ درصدی را ثبت کرد.

رشد ارزش معاملات خرد بازار سهام

در این هفته، میانگین ارزش معاملات بازار سهام ۱۶ هزار و ۸۹۲ میلیارد تومان بود. میانگین ارزش معاملات خرد بورس نیز ۲ هزار و ۱۷۲ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم هزار و ۶۸۳ هفته پیشین، افزایش ۲۹ درصدی داشته است.

ورود پول حقیقی به بازار سرمایه

در اولین روز معاملاتی هفته، ۱۶۱ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد و روز یکشنبه این رقم به ۲۱۸ میلیارد تومان افزایش یافت؛ اما روز دوشنبه ۸۱ میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد و روز سه‌شنبه شاهد خروج ۱۳۹ میلیارد تومان پول حقیقی بودیم. در آخرین روز معاملاتی هفته برای سومین روز متوالی پول حقیقی خارج شد که ارزش آن ۲۸ میلیارد تومان بود.در مجموع کل هفته ۱۳۱ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد و میانگین روزانه ورود پول حقیقی ۲۶ میلیارد تومان بود.
منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.